RT News, A Breathe of Fresh Air from Loree McBride’s Propaganda

Anyone with half a brain can tell that mainstream U.S. news is just a huge propaganda machine (FOX, CNN, MSNBC, etc.). I decided in creating this website to have links to more reliable news sources, since watching FOX and the rest convinced me that I was only being manipulated to believe all of Loree McBride and Melania Trump’s lies to the world.

Anybody who has a brain will appreciate why RT is the best news source in America right now (outside of Gabrielle Chana FOX News at 00 on cable). All I have to do is quote some sections from Wikipedia about RT. What is below has been taken from a Wikipedia article about RT. I included the sections that I found interesting.

If you L-click on the links, they can open up to a new page.

VISIT THIS PAGE TO WATCH RT: https://gabriellechana.blog/rt-america-most-accurate-mainstream-u-s-news/

Channel Description Language Launched
RT International The flagship news channel of the RT network, it covers international and regional news from a Russian perspective. It also includes commentary and documentary programs. Based in Moscow with a presence in Washington, New York, London, Paris, Delhi, Cairo, Baghdad, Kiev and other cities.[4] English 2005
RT Arabic Based in Moscow and broadcast 24/7. Programmes include news, feature programming and documentaries.[110] Arabic 2007
RT Spanish Based in Moscow with bureaus in Miami, Los Angeles, Havana and Buenos Aires. Covers headline news, politics, sports and broadcast specials.[111] Spanish 2009
RT America RT America is based in RT’s Washington, D.C. bureau, it includes programs hosted by American journalists. The channel maintains a separate schedule of programs each weekday from 4:00 p.m. to 12:00 a.m. Eastern Time, and simulcasts RT International at all other times. RT America was compelled to register as a foreign agent with the United States Department of Justice National Security Division under the Foreign Agents Registration Act.[112] English 2010
RT UK RT UK is based in RT’s London bureau at Millbank Tower. Includes programs hosted by British journalists. The channel offers five hours of programming per day, Monday to Thursday UK News at 6pm, 7pm, 8pm, 9pm and 10pm and simulcasts RT International at all other times. On Fridays there is No 10pm UK News bulletin.[113] English 2014
RT Documentary A 24-hour documentary channel. The bulk of its programming consists of RT-produced documentaries related to Russia.[114] English, Russian 2011

JUDGING BY RT‘s ENEMIES, IT MUST BE A GREAT NEWS CHANNEL:

 LithuaniaLinas Antanas Linkevičius, Lithuania’s Minister of Foreign Affairs, posted on Twitter on 9 March 2014 amid the Crimean crisis, “Russia Today propaganda machine is no less destructive than military marching in Crimea”.[204]

 Ukraine – RT has been banned in Ukraine since August 2014.[205]

 United States – The US Department of Justice compelled RT to file paperwork under the Foreign Agents Registration Act in the United States in September 2017.[206] Previously, the United States Secretary of State John Kerry had referred to RT as a state-sponsored “propaganda bullhorn” and he continued by saying, “Russia Today [sic] network has deployed to promote president Putin’s fantasy about what is playing out on the ground. They almost spend full-time devoted to this effort, to propagandize, and to distort what is happening or not happening in Ukraine.”[207] RT responded that they wanted “an official response from the U.S. Department of State substantiating Mr. Kerry’s claims.”[208] Richard Stengel from the U.S. Department of State responded.[19] Stengel stated in his response, “RT is a distortion machine, not a news organization,” concluding that “the network and its editors should not pretend that RT is anything other than another player in Russia’s global disinformation campaign against the people of Ukraine and their supporters”. However, Stengel supports RT’s right to broadcast in the United States.[209]

Political involvement

In April 2017, during his successful run for President of France, Emmanuel Macron‘s campaign team banned both RT and the Sputnik news agency from campaign events. A Macron spokesperson said the two outlets showed a “systematic desire to issue fake news and false information”.[210] Macron later said during a press conference that RT and Sputnik were “agencies of influence and propaganda, lying propaganda—no more, no less”.[211]

In October 2017, Twitter banned both RT and Sputnik from advertising on their social networking service amid accusations of Russian interference in the 2016 United States elections, sparking an angry response from the Russian foreign ministry.[212]

In November 2017, Alphabet chairman Eric Schmidt announced that Google will be “deranking” stories from RT and Sputnik in response to allegations about election meddling by President Putin’s government, provoking an accusation of censorship from both outlets.[213]

In March 2018, John McDonnell, the Shadow Chancellor of the British Labour Party, advised fellow Labour MPs to boycott RT and said he would no longer appear on the channel. He said: “We tried to be fair with them and as long as they abide by journalistic standards that are objective that’s fine but it looks as if they have gone beyond that line”. However, a party representative said: “We are keeping the issue under review”.[214]

In July 2019, the UK Foreign Office banned both RT and Sputnik from attending the Global Conference for Media Freedom in London for “their active role in spreading disinformation”. The Russian Embassy called the decision “direct politically motivated discrimination”, while RT responded in a statement: “It takes a particular brand of hypocrisy to advocate for freedom of press while banning inconvenient voices and slandering alternative media.”[215]

Zwick also wrote that RT provided a “disproportionate amount of time” to covering libertarian Republican Ron Paul during his 2012 presidential campaign.

2017–2018

On 12 January 2017, RT was accidentally broadcast for around 10 minutes on a web stream of U.S. public affairs service C-SPAN. RT stated that while it was testing its systems in preparation for the inauguration of Donald Trump, its signal was “mistakenly routed onto the primary encoder feeding C-SPAN1’s signal to the internet, rather than to an unused backup.”[272]

On 19 January 2017, RT stated that it had been temporarily restricted from posting media on its Facebook page until 21 January, after the service claimed that RT had infringed on the copyrights of Radio Liberty‘s Current Now TV when broadcasting a live stream of Barack Obama‘s final press conference as president of the United States. Current Time TV denied that it had sent any specific complaints to Facebook, and both RT and Current Now TV stated that they had obtained their feed from the Associated Press. The restriction was removed after about 20 hours, but Facebook did not say officially if this was because of a technical error or a policy issue.[273][272]

In September 2017, the U.S. Department of Justice informed RT America that it must register as a foreign agent of the Russian government. Margarita Simonyan, RT’s editor-in-chief, condemned the action as an assault on freedom of speech. A spokesperson for the Russian foreign ministry threatened retaliatory measures against American journalists.[274][275]

On 13 November 2017, RT America officially registered as a “foreign agent” in the United States with the Department of Justice under the Foreign Agents Registration Act. Under the act, RT will be required to disclose financial information.[276]

In December 2018, the British media regulator Ofcom ruled that seven programmes broadcast by RT between 17 March and 26 April of that year, in the wake of the Salisbury nerve agent attacks, had breached the UK’s impartiality rules; the BBC reported that RT was “extremely disappointed by Ofcom’s conclusions”.[277][278] RT was fined £200,000 but kept its licence to broadcast in the UK.[279]

INTERESTING INFORMATION ABOUT RT

RT’s current feature programs include (with presenters parenthesised):[157]

Former

On 17 April 2012, RT debuted World Tomorrow, a news interview programme hosted by WikiLeaks founder Julian Assange. The first guest on the program was Hezbollah leader Hassan Nasrallah.[62][63][64] The interview made global headlines as Nasrallah rarely gives interviews to Western media.[65] Commentators described this as a “coup”[66][67] or a “scoop”.[68] WikiLeaks described the show as “a series of in-depth conversations with key political players, thinkers and revolutionaries from around the world.”[69] It stated that the show is “independently produced and Assange has control”; WikiLeaks offers a “Broadcasters license, only”.[48]

Assange said that RT would allow his guests to discuss things that they “could not say on a mainstream TV network.”[70] Assange said that if Wikileaks had published Russian data, his relationship with RT might not have been so comfortable.[65] In August of that year, RT suffered a denial of service attack for several days by a group calling itself “Antileaks”. It was speculated that the group was protesting Assange and/or Russia’s jailing of members of the activist music group Pussy Riot.[71]

On 23 October 2012, RT, along with Al Jazeera and C-SPAN, broadcast the Free and Equal Elections Foundation third-party debate among four third-party candidates for President of the United States.[72][73] On 5 November, RT broadcast the two candidates that were voted winners of that debate, Libertarian Party candidate Governor Gary Johnson and the Green Party of the United States candidate Jill Stein from RT’s Washington, D.C. studio.[74][75][76]

In May 2013, RT announced that former CNN host Larry King would host a new talk show on RT. King said in an advertisement on RT: “I would rather ask questions to people in positions of power, instead of speaking on their behalf.”[77][78] As part of the deal, King would also bring his Hulu series Larry King Now to RT. On 13 June 2013, RT aired a preview telecast of King’s new Thursday evening program Politicking, with the episode discussing Edward Snowden‘s leaking of the PRISM surveillance program.[79]

President of Russia Vladimir Putin 2013 visit to RT new broadcasting centre and interview with RT correspondents.

Vladimir Putin visited the new RT broadcasting centre in June 2013 and stated “When we designed this project back in 2005 we intended introducing another strong player on the international scene, a player that wouldn’t just provide an unbiased coverage of the events in Russia but also try, let me stress, I mean – try to break the Anglo-Saxon monopoly on the global information streams. … We wanted to bring an absolutely independent news channel to the news arena. Certainly the channel is funded by the government, so it cannot help but reflect the Russian government’s official position on the events in our country and in the rest of the world one way or another. But I’d like to underline again that we never intended this channel, RT, as any kind of apologetics for the Russian political line, whether domestic or foreign.”[80][6]

A Pew Research survey of the most popular news videos on YouTube in 2011–12, found RT to be the top source with 8.5 percent of posts.

According to Jesse Zwick, RT persuades “legitimate experts and journalists” to appear as guests by allowing them to speak at length on issues ignored by larger news outlets. It frequently interviews progressive and libertarian academics, intellectuals and writers from organisations like The Nation, Reason magazine, Human Events, Center for American Progress[147] and the Cato Institute[46] who are critical of United States foreign and civil liberties policies.[147] RT also features little known commentators, including anarchists, anti-globalists and left-wing activists.[99] Journalist Danny Schechter holds that a primary reason for RT’s success in the United States is that RT is “a force for diversity” which gives voice to people “who rarely get heard in current mainstream US media.”[41]